Škoda Superb třetí generace se v České republice prodává od 6. června. Jak si stojí v porovnání se svými předchůdci? Překonala očekávání svých fanoušků?

Dá se říct, že první Superb vypadal spíše jako prodloužená Octavia. Dojem z druhé generace kazila šířka karoserie. To třetí generace je jiná, směle můžeme říct, že budí respekt a že svým vzhledem připomíná sedany AUDI a BMW.

Závod opustil koncept TwinDoor (možnost otevírat zadní dveře buďto celé, nebo jen jejich víko), a tak si uvolnil z hlediska designu ruce.

Škoda Superb 2015 je čistokrevným liftbackem s výklopnými pátými dveřmi. Superb se nyní zařadil mezi nejprostornější manažerské sedany a liftbacky. Kufr mu narostl do gigantikýcch rozměrů a rozšířil se i v loktech.

Nový Superb ale bohužel musel opustit od své jedinečnosti, aby nestínil svého koncernového brášku VW Passat. Superbu totiž chybí některé high-tech vychytávky (jako LED světlomety nebo digitální přístrojový štít). A stejně tak došlo k mírnému úbytku na praktičnosti, jako je délka na nohy a v zadní části nad hlavou.

Základní výbava

V základní výbavě je systém Front Assistant včetně funkce nouzového automatického brzdění. Novinkou je elektronická parkovací brzda, autorádio s pětipalcovým barevným displejem, osmi reproduktory, slotem na SD kartu a možností propojit s USB nosičem. Součásti standardní výbavy je i zadní parkovací čidla, dvouzónová klimatizaci, šestnáctipalcové hliníkové ráfky a tempomat.

Největší mezigenerační posun se kromě designu týká kvality jízdních vlastností v zatáčkách. Svou lehkostí patří nový Superb k absolutní špičce stejně jako úsporností některých motorů. Kromě pohonu přední nápravy nechybí verze, u nichž se síla motorů přenáší na všechna kola.

Nutno podotknout, že Superb je především firemním vozem, ale svým designem se může stát reprezentativní vizitkou firem či živnostníků a dá se očekávat, že prorazí nejen na českém ale i na západním trhu.